Amikor az előtörténeted a mesélő elfogadta kezdődhet a játék. Hozzászólásaid, reagálásaid során a következőkre figyelj:
Játékstílusod két legfontosabb elemét magad választhatod, de ne variáld, maradj annál, amivel kezdted! - E/1 (tehát naplószerűen "mondtam") vagy E/3, (tehát regényesen "mondta") - Jelen (mondom) vagy múlt idő (mondtam)
Csak olyat írj le, amit a karaktered tesz, mond vagy gondol. Lehetőség szerint ne idézz, ne másolj be más játékos vagy mesélő írásából. Törekedj a kreativitásra, semmi szükség arra, hogy ugyanazt a dolgot két- vagy többféleképpen megfogalmazzátok.
Az alábbi módon különítsd el a gondolatokat, a párbeszédet és a cselekményt: - Amit mondasz, tedd gondolatjelek közé. (– Jó napot! – köszönt Mary mosolyogva.) - Amit gondolsz, tedd hullámos gondolatjelek (AltGr+1) közé. (~ Képtelenség! ~ hüledezett Cathrine.) - A cselekmény leírását ne különböztesd meg egyéb jellel. - Ha párbeszédről, gondolatról vagy cselekményről váltasz, kezdj új sort.
Várd meg, hogy a játékostársaid reagálhassanak arra, amit írtál. Ha megegyeztek egy sorrendben, tartsd be.
Légy részletes, ne állj meg a tőmondatoknál, de ne írj kisregényt. Általános szabály, hogy amit nem írunk le, az nincs is ott. Ne is ess át a túloldalra, néha a kevesebb több. Száműzd a feltételes módot. Ha a reakciód a társad válaszától függ, állj meg annál a pontnál, ahol bizonytalan vagy. Törekedj a realitásra! Lövöldözés és egyéb szélsőséges megoldások helyett használd az eszedet is.
Mielőtt elküldöd a hozzászólást, legalább egyszer olvasd végig még egyszer a kész reagot! Figyelj a helyesírásra, a szóhasználatra, a stilisztikára.
Amennyiben nem tudsz írni napokon keresztül, értesítsd erről a társaidat és a mesélődet. Senki sem sértődik meg vagy haragszik emiatt, de te se tedd, ha emiatt kihagynak néhány körből. Egyetlen oka van: nem akarjuk feltartani a többieket a játékban. Főként, ha esetleg több hetes elmaradásról van szó. Természetesen, ha úgy szeretnéd és jelzed ezt, bármikor becsatlakozhatsz ismét a többiekhez.
A mesélő nem köteles minden játékos jelentkezését elfogadni a kaland kiírásakor. Természetesen, amennyiben egy játékos jelentkezését elutasítja, azt meg kell indokolnia.
A játék jutalmazása
Kitartó és szorgalmas munkádért jutalmazást kapsz. Ez a következőképpen néz ki:
Kaland pontozása: mikor a mesélő úgy véli, hogy lezárult egy fejezete a kalandnak, vagy fordulóponthoz érkezett a játék. A pontok a következőképpen alakulnak: - kreativitás: 1-10 pont (ez azt jelenti, hogy mennyire tudtál újító ötletekkel hozzájárulni a kaland menetéhez) - frpg hűség: 1-10 pont (vagyis, hogy mennyire alaposan reagáltál a mesélő és az előtted posztoló játékostársaid írására; mínusz pont jár akkor, ha magadnak meséltél) - karakterhűség: 1-10 pont (ez elsősorban a neves karaktereknél fontos, de persze a többi játékos sem írhat az előtörténetéből megismerteknek ellentmondó dolgokat; vagyis egy civil ne akarja 250 méterről lelőni az ellenfelet) - Ezen kívül a kaland végén még jár a végigjátszásért 15 pont. Viszont, ha csak egy alkalommal is előfordult, hogy nem jelezte a kimaradását a játékos, nem kap a végigjátszásért egyetlen pontot sem. - A mesélő dönthet úgy, hogy egy-egy játékost a kiemelkedő játékért külön jutalmaz. Pl.: plusz pontokkal, vagy egy katonát előléptetéssel, illetve valamilyen érdemrenddel
Mivel a karakter fejlődhet a játék során, a Nurenért (pénz) vásárolhatsz különböző képzettségeket.
- Erő, ész, ügyesség növelése egy szinttel: 50-50 Nuren/szint (Azt szem előtt tartva, hogy ezeknél 3 pont a maximum.) - Előléptetés: 30 nuren ( játékos játéktéren tanúsított „viselkedése” alapján dönt arról, hogy megadja-e az előléptetést, függetlenül attól, hogy lenne elegendő nurene a játékosnak, vagyis előléptetést nem lehet "vásárolni"